Az ominózus csalás lehetősége
A 2006-os választásokon tömeges átjelentkezéssel a nagy pártok akár el is csalhattak volna egy-egy kiszemelt választókerületet amennyiben célzottan jelentkeztettek volna át saját szavazókat csak az első fordulóra a kiszemelt kerületbe más, általuk dominált oszágrészekbők, így tömeges voksturizmussal akár már az első fordulóban eldönthették volna az adott mandátum sorsát. A második fordulóra pedig ki-ki hazautazhatott volna a saját választókerületébe szavazni, ahol az egyenletes kijelentkezés miatt nem vesztette volna még el a szavazást a helyben népszerű jelölt. Ezt a módszert a média mellett (például Magyar Narancs Voksturizmus című keretes írása is ismertette) az Országos Választási Bizottság és a pártok is felismerték, éppen ezért a 2007. évi CXXVIII. törvényben kiegészítették a választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvényt (89. § (9), (10)), előírva azt, hogy csak akkor szavazhat valaki igazolással a második fordulóban az elsőtől különböző választókerületben, ha ott sem dőlt még el a mandátum sorsa, ahol az első fordulóban szavazott.
A fenti csalás azonban a gyakorlatban nem alkalmazható
Kizárólag nagyon jól szervezett, tömeges átjelentkezéssel lett volna értelme ennek, mivel párszáz átjelentkezővel egy kiszemelt választókerületben nem lehetett volna úgy első fordulós abszolút győzelmet szerezni (mivel több mint három jelöltet feltételezve az összes szavazat több mint felét kell megkapni), csak akkor, ha valójában a helyi jelölt a második fordulóban egyébként is nyert volna. Így a tömeges átjelentkezés nagyon feltűnő, drága és szinte kivitelezhetetlen volta miatt a gyakorlatban megvalósíthatatlan lett volna. Amennyiben azonban csak néhány száz szavazó jelentkezik át valahova, ahol egyébként is nyerne a jelöltjük a második fordulóban, akkor az átjelentkezettek - mivel győztes jelöltre szavaztak - az egyéni képviselőjelöltre leadott szavazatukat az átjelentkezéskor valójában elpazarolják, mivel aki az első fordulóban olyan jelöltre szavaz, aki egyéni mandátumot szerez, annak voksát "hasznosultként" tartják számon, így nem is képződik belőle kompenzációs szavazat az országos kompenzációs listán.
Így bár a jogalkotók nagyon elégedetten nyugtázták, hogy megoldották az átjelentkezéssel járó legnagyobb problémát, valójában az átjelentkezés egyik látszatproblémáját orvosolták csupán, hiszen a fentiek szerint a módszer a tömegesség szükségessége miatt gyakorlatilag egyébként is használhatatlan lett volna, anélkül pedig a töredékszavazatok miatt matematikailag is bünteti a trükközni szándékozó pártot a törvény.